Pavel Němec
Aktualizováno: 10.07. 2017
Horní Bečva 2003 - Rekreační středisko JMP

Účastníci: Já, Jana, později Alan s rodinou.

Těsně před odchodem z JMP, a.s. jsem si ještě zamluvil termín v rekreačním středisku, které společnost nechala vystavět pro potřeby zaměstnanců i případné širší veřejnosti v Horní Bečvě. Jedná se o asi 6-8 samostatných, plně vybavených chatek a jeden dům apartmánového typu. Středisko má mezi zaměstnanci dobrou pověst.

Den 1. - pondělí 15.9. Dopoledne vyrážíme z domu, jedeme přes Olomouc, Hranice, Valašské Meziříčí, Rožnov pod Radhoštěm do Horní Bečvy. Kolem poledne se už ubytováváme v rekreačním středisku JMP, a.s.. Po obědě prozkoumáváme okolí a jdeme na nákup dolů do města.
Den 2. Autem jedeme do Horní Bečvy a pak na Pustevny. V 10:30 parkujeme na placeném parkovišti a vyrážíme k restauraci Libušín, která spolu s hotelem Maměnka patří do správy Valašského muzea v Přírodě. Prohlížíme si stavby, pak odcházíme a mírným stoupáním po modré směřujeme k soše Radegasta. Cesta sem trvala asi půl hodiny. Fotíme se a kráčíme směrem k našemu cíli - Radhoši. Jdeme opět mírným stoupáním po široké cestě, míjíme Horský hotel Radegast a kolem televizního vysílače přicházíme v 11:50 na vrchol ke Kapli sv. Cyrila a Metoděje. Chvilku se rozhlížíme, svačíme. Po půlhodině znovu odcházíme stejnou cestou na Pustevny. V 13:30 přicházíme opět na Pustevny a směřujeme do restaurace Libušín na oběd. Po obědě odcházíme po červené značce směrem Tanečnice, z vrcholku do Tanečnice - sedlo a náročnějším stoupáním v půl čtvrté na Čertův mlýn. Tady turisté postavili zajímavé kamenné mohyly. Dáváme si čas na pití a pokračujeme dál do Kněhyně sedlo. Tu se otáčíme a míříme stejnou cestou zpět na Čertův mlýn. Cestě ještě sejdeme ke kamenému útvaru Čertův stůl (16:10) a vracíme se po červené až do Tanečnice sedlo. Tady odbočujeme na zelenou značku a po úbočí Tanečnice přicházíme na Pustevny. Autem se vracíme do chatky.
Den 3.

Dopoledne trávíme v Horní Bečvě.
Po obědě jdeme z chaty zkratkou dolů do Horní Bečvy. U chaty Barborka odbočujeme po silnici na zelenou značku, která nás dovede až k chatě Martiňák. Trasa dlouhá 3 km je nenáročná, spíš procházková. V hotelu plánujeme nějaké osvěžení, bohužel je zavřeno. Zpátky odcházíme po zhruba stejně dlouhé žlutě značené trase, která nás přivede, tentokrát už ne po silnici, zpět do centra Horní Bečvy. Doplňujeme si zásoby v obchodě a vracíme se do chaty.

Den 4.

Vyrážíme kolem 10. hodiny. Od chaty stoupáme kolem sjezdovky směrem na Benešky - rozcestí. Odbočujeme doprava po červené směrem Kotlová. S přestávkami na pití pokračujeme dál nenáročnou cestou po hřebeni směrem Pod Kotlovou - sedlo. Tady u dřevěné chalupy dáváme chvilku pauzu (11:45) abychom se po žluté vydali směrem dolů na "Jezero". Cesta je místy celkem prudká a rozježděná od lesní techniky. Ve 12:10 přicházíme k Jezeru, ze kterého se vyklubal malý rybník. Ptáme se na možnost poobědvat v Jezerném. Z pána se vyklubal dřívější polesný z Bučovicka. Půl hodiny si s ním povídáme a pak odcházíme údolím do obce Jezerné. Hospoda má zavřeno, takže svačíme z vlastních zásob a vracíme se kousek zpět, abychom odbočili na zelenou směrem na Soláň (13:00) . Ze začátku jdeme do kopce přímo po silnici č. 481, posléze odbočujeme a stoupáme souběžně s ní. Protože se máme setkat s Alanem, zkracujeme si před Soláněm cestu po louce po žluté značce. Stoupání je prudké, na louce rostou krokusy. Ve dvě jsme opět na rozcestí Soláň - hřeben, kde se vracíme na červenou hřebenovku a po ní mířímě zpět rozcestí Pod Kotlovou - sedlo. Sem přicházíme ve 14:35. Cestou po hřebenu se místy otvírají krásné výhledy. Ze sedla se vracíme přes Benešky do chaty. Po večeři přijíždí Alan s Ladou a dětmi.

Den 5.

Alanovi děti by kvůli věku nevzládly celodení výlet. Jdeme proto dopoledne kolem vodní nádrže dolů do centra H. Bečvy. Něco kupujeme v obchodě a vracíme se zkratkou do chaty. Odpoledne zůstává Jana s Ladou a dětmi v okolí chaty, mi s Alanem vyrážíme jen tak naslepo na procházku. Jdeme bez mapy a Alan v pantoflích na Benešky - rozcestí, pak doleva po hřebeni. Po asi 8km se otáčíme a vracíme stejnou cestou zpět. Cestou jsme i přes dlohá sucha našli pár hřibů.

Den 6. - sobota 20.9. Balíme, předáváme chatku a odjíždíme do Rožnova pod Radhoštěm, kde hodláme navštívit Valašské muzeum v Přírodě.
V Rožnově začínáme prohlídkou Dřevěného městečka. Procházíme si městečko situované v údolí u potoka, kupujeme nějaké frgále, obědváme ve Vaškově hospodě kyselicu. Pokračujeme do areálu Valašské dědiny. Areál je rozsáhlejší, 3-letý Ondra místy protestuje. Poctivě procházíme všechna stavení a vracíme se dolů do údolí, abychom navštívili poslední zajímavost - Mlýnskou dolinu. Tady je to pro děti už zajímavější, takže bez námitek s průvodcem procházíme všechny funkční památky. Na zpáteční cestě ještě trávíme chvilku poslechem nějaké kapely v areálu městečka. Pak nasedáme do aut a odjíždíme domů.

V půli září bylo na horách už trochu chladněji, ale jinak nám počasí přálo. Doufal jsem, že v lesích kolem Horní Bečvy uspokojím svoje houbařské choutky, což se bohužel kvůli dlouhodobému suchu nepovedlo. Pouze s Alanem jsme našli pár hřibů, které byly, přes krásný zevnějšek, stejně červivé. Výlety po okolí byly nenáročné, výhledy široké a daleké. Ještě se nezačal pořádně projevovat podzim, takže vše zůstávalo zelené. I návštěva Valašského muzea stála zato.

Několik fotek z Beskyd(Nikon Coolpix 4300 - 170 fotek v rozlišení 4 MPix)

chata.jpg ( 600x800, 174,0 kB )  pustevny1.jpg ( 800x600, 160,3 kB )  pustevny2.jpg ( 600x800, 188,1 kB )
Naše chatka v rekreačním středisku JMP. Stavby na Pustevnách. Já a Socha Radegast.
 pustevny3.jpg ( 600x800, 84,1 kB )  na_solan1.jpg ( 800x600, 111,8 kB )  na_solan2.jpg ( 800x600, 171,7 kB )
Dřevěný kostelík na Radhošti. Pavouček. Pod Kotlovou - sedlo.
 na_solan3.jpg ( 800x600, 128,0 kB )  na_solan4.jpg ( 800x600, 198,1 kB )  skanzen1.jpg ( 600x800, 143,4 kB )
Mezi Jezerno a Soláněm. Pod Kotlovou - sedlo při cestě zpět. Jana v Rožnově pod Radhoštěm.
 skanzen2.jpg ( 800x600, 222,9 kB )  skanzen3.jpg ( 800x600, 217,9 kB )  skanzen4.jpg ( 800x600, 133,2 kB )
Dřevěný kostelík v Dřevěném městečku v Rožnově. Valašská dědina v Rožnově pod Radhoštěm Skanzen - Mlýnská dolina.