Pavel Němec
Aktualizováno: 10.07. 2017
Čechy - Krátký výlet do Jeseníků

Účastníci: Já, Jana, David, Peťa, Martin, Katka.

Výlet jsme naplánovali tak, abychom využili 2 státních svátků v červenci. Protože se mělo jednat o krátkou dovolenou, Peťa s Davidem měli jiné plány na úterý 6., vybrali jsme Jeseníky kvůli vzdálenosti od nás a z Olomouce. Už nevím proč, ale rozhodli jsme se založit hlavní tábor v Bělé pod pradědem, nakonec v pensionu Povodí. Už první den jsme vyrazili na výlet, abychom využili maximálně času. Druhý den jsme věnovali chození celý, večer se od nás oddělili David s Peťou. V úterý ráno jsme vyrazili domů s nápadem navštívit elektrárnu Dlouhé stráně, ze které nakonec sešlo.

Den 1. - neděle 4.7.

Přijíždíme dopoledne naslepo do Bělé pod Pradědem. Po krátkém hledání nacházíme ubytování v pensionu Povodí. Zamlouváme si ubytování a vyrážíme do Karlovy studánky na první tůru. Auto necháváme na konci městečka, vyrážíme na naučnou stezku Bílá Opava - Praděd. Po žluté značce jdeme po silnici směr Vidly, kde v pravotočivé zatáčce scházíme po žluté a modré do lesa. Po rozcestník, kde se odděluje žlutá od modré je terén snadný. Přecházíme na žlutou značku. Trasa vede kaňonem kolem říčky Bílá Opava často po kamenech, na trase jsou i mostky a jednou i jištění řetězy. Míjíme malý a velký vodopád a opět se napojujeme na modrou značku, která nás přivádí k chatě Barborka. Tady si hodláme dát nějaký oběd. Usedáme ke stolu, po půl hodině, kdy si nás obsluha nevšímá, vytahujeme vlastní pití, potom svačinu. V klidu pojíme a odcházíme. Podle výrazu obsluhy je nám jasné, že o nás věděla. Odcházíme po cestě přímo na Praděd. Z vyhlídkové plošiny vysílače je výborný výhled. Scházíme z Pradědu dolů k zastávce autobusu, kde scházíme po sjezdovce na modrou značku a po modré až do Karlovy studánky. Večer si za pensionem opékáme na ohni.

Den 2.

Já, Jana, David a Peťa vycházíme pěšky z chaty po silnici směrem do Dolního Domašova, kde u hospody U Cimbury začíná zelená značka. Martin s Katkou jeli autem, přijedou lanovkou z Ramzové na Šerák. My jdeme po cyklostezce okolo Keprnického potoka. Odbočujeme z cyklotrasy na červenou a po chvíli se znovu na ní (modrou) napojujeme. Přicházíme po modré k chatě Jiřího na Šeráku, dáváme si oběd a setkáváme se s Martinem a Katkou. Společně po modré a pak červené odcházíme na Keprník. Rozhlížíme se z plošinky, fotíme se. Martin s Katkou se vracejí zpět k lanovce a k autu, my pokračujeme k vřesové studánce. Kousek před studánkou začíná poprchat, vypadá to i na bouřku. Měníme plány a dáváme se na ústup po zelené. Nejkratší cestou po žluté a zelené míříme k rozcestí, kde jme ráno sešli ze zelené značky na modrou kolem Keprnického potoka. Odtud se stejnou cestou vracíme zpět. (Peťa mi tvrdí, že trasa byla dlouhá něco okolo 30km)

Den 3. - úterý 6.7.

Ráno balíme a odjíždíme přes Červenohorské sedlo domů. Cestou se zastavujeme u benzinky, kde se dá zakoupit prohlídka Dlouhých strání. Zjišťujeme, že je vyprodáno a odjíždíme domů.

Bohužel, i když je to teprve rok, co sepisuji zážitky z cesty, už mi toho v hlavě moc nezůstalo. Pamatuji si hlavní dojmy a trasu je mi schopna popsat Peťa z mapy. Takže zápis je dost strohý.

Několik fotek z Jeseníků (Nikon Coolpix 4300 - 190 fotek v rozlišení 4 MPix)

praded1.jpg ( 600x800, 188,2 kB )  praded2.jpg ( 600x800, 195,6 kB )  praded3.jpg ( 600x800, 216,2 kB )
Bílá Opava. Název "Bílá" dostala Opava určitě podle
právě takto pěnící vodě.
Prameny ze stráně tvoří malé vodopády.
 praded4.jpg ( 600x800, 157,0 kB )  praded5.jpg ( 600x800, 93,8 kB )  serak1.jpg ( 600x800, 123,2 kB )
Vodopád na Bílé Opavě. Vysílač na Pradědu. Monument kousek od chaty Šerák.
 serak2.jpg ( 600x800, 133,2 kB )  serak3.jpg ( 800x600, 99,3 kB )  serak4.jpg ( 600x800, 140,2 kB )
Martin s Katkou. Pohled na sjezdovky Červenohorského sedla (nalevo černá) Jana na skále při sestupu Bělou pod Pradědem