Pavel Němec
Aktualizováno: 10.07. 2017
Thajské království 2002

Účastníci: Já, Jana a mí rodiče.

Thajská turistická centrála - česky
Soukromá stránka o Thajsku - česky

Den 1. a 2.
25.a 26.1.
V 8 ráno odjíždíme autem na Mezinárodní letiště ve Vídni, ve 12:30 odlétáme (Airbus A319) za deštivého počasí do Paříže. Když jsme vystoupali nad mraky, nebylo kromě několika vrcholků Alp vidět ani kousek země. Nad Francií je počasí lepší, ale pořád zataženo. V 15 hodin přilétáme do Paříže na letiště Charles de Gaulle. Máme hodně času na přesuny a zabookování se než nám poletí letadlo do Bangkoku. Zjišťujeme, že na letišti není co dělat, pokud člověk nechce procházet nebo nakupovat v obchodech v prostorách letiště. Letiště na mě působí velmi zanedbaným dojmem. Stropem občas zatěká, sedačky jsou neskutečně špinavé a policie toleruje kouření přímo pod zákazovou tabulkou. Informační obrazovky snad pochází ze 60. let. Po 19. nastupujeme do letadla (Boeing 747-400). V 19:40 odlétáme podle plánu do Thajska. V Boeingu musíme přestát 12,5 hodiny dlouhou cestu. Letíme přes noc a daří se nám několik hodin prospat. Důležité je se jít projít do chodby a dost pít. Boeing Air France v ekonomické třídě také vypadá trochu opotřebovaně. 26.2. v 14:00 (teď už thajského času) přilétáme do Thajska do Bangkoku. čeká nás ještě spoj na ostrov Samui. Čekání trávíme u internetových terminálů v prostorách pro vnitrostátní lety. K dispozici jsou nápoje zdarma a nějaké ovoce. Prostředí a kvalita služeb je s letištěm v Paříži nesrovnatelná. Naše letadlo letí v 17:30. V malém turbovrtulovém letadle dostáváme i při hodinu trvajícím letu jídlo a pití. V 19 hodin už vystupujeme z letadla na ostrově Samui a necháváme se vláčkem odvést do odbavovacích prostor. Během chvíle máme i zavazadla a vydáváme se na parkoviště, kde na nás už čeká odvoz do našeho resortu. Vše bylo vyřizováno pomocí faxu a telefonu, vše funguje. Teplota vzduchu je určitě přes třicet, vlhkost hodně vysoká, obloha oblačná. Přijíždíme do našeho resortu Palm point village na pláži Maenam a vybíráme si k ubytování dvojdomek hned na pláži. Bydlíme asi 20 metrů od moře v krásném domečku, který je rozdělený na 2 stejné poloviny společnou kuchyňkou a halou s vyřezávaným stolem a židlemi. Máme tedy ložnici s koupelnou a záchodem a terasu směřující k pláži. Mezi domkem rostou kokosové palmy. Prostě idylka. Vybalujeme si věci a jdeme si lehnout na pláž a odpočinout si od cesty. Večeři si dáváme v restauraci na pláži v resortu. Čeká nás první noc v Thajsku.
Den 3. - 27.1. 27. února se poprvé probouzíme na Koh Samui. Na ostrově zůstaneme až do čtvrtka, kdy odjíždíme na pevninu do Krabi. Počasí na ostrově koncem ledna není tak jasné a ani voda není zcela vyčištěná po skončeném období deštů, než jak to tu znají rodiče z února a března. To ale vůbec nevadí půjčujeme si v resortu motorky a vyrážíme na nich na výlety k vodopádům, kterých je na ostrově několik. Jdeme se podívat taky na slony a po večeři v restauraci v resortu ještě motorkou na jednu z vyhlídek na pobřeží ostrova.
Den 4. Podnikáme výlet na motorkách kolem ostrova. Zastavujeme na vyhlídkách a vyrázíme k vodopádům Namuang (po cestě krmíme slůňata) a u Budhova chrámu, kde potkáváme totálně zavšivená štěňata.
Den 5. Mimo jiné výlet k "Velkému Budhovi" a na nákupy. Neustále je zataženo, voda je vlnami zkalená.
Den 6. Dopoledne trávíme na pláži před naším domkem. Odpoleden jedeme na motorkách do města Naton.
Den 7. - 31.1. Ráno v 6:30 odjíždíme z resortu do Natonu odkud pokračujeme trajektem na pevninu a odtud dál autobusem směr Krabi. Jak se blížíme ke Krabi, ožívá kraina zelení a je mnohem členitější. Do Krabi přijíždíme v 16 hodin. Ubytováváme se na 2 noci, pokoj je zatuchlá kobka, ale většinu času tu nebudeme a lepší jsme narychlo nesehnali. Po ubytování se vydáváme pěšky do přístavu.
Den 8. - 1.2. Kupujeme si výlet na známé ostrovy kolem Krabi. Jeden z nich se objevil v díle Jamese Bonda (asi Golden eye). Je to ostrůvek ve tvaru sloupu, u spodku ztenčený erozí, který ve filmu Bond vyhodí i s padouchy do vzduchu. Ostrovy tu mají zajímavé, vodou vymodelované tvary například "Kuřecí ostrov". Poprvé svítí pořádně sluníčko.
Den 9. V 8 ráno odjíždíme lodí na ostrov Lanta. Z přístavu na Lantě jedeme hodinu jeepem do resortu Dream team. Je to nový resort, ceny jsou nízké, ubytování bereme nejlepší, takže máme i vanu. Resort je celý osázen zelení a květinami, taky tu skvěle vaří.
Den 10. Kupujeme si soukromý celodenní výlet. Je slunečno, na malé loďce cestujeme daleko od resortu na moře k osamoceným ostrůvkům. Je tu poprvé k vidění spousta korálů, průzračná voda a rybičky. Další zastávka je u ostrůvku s tunelem, kterým se dá doplavat do nitra ostrava, kde se skrývá dutina s písečnou pláží a výhledem na modré nebe. Celý vnitřek ostrova je porostlý vegetací. Na internetu jsem našel toto místo jako "Emerald cave" Cestu zpět trávíme s Janou ležením na přídi lodi. I přes trička máme (hlavně Jana) spálená záda.
Den 11. Stáváme brzy ráno a v 6 odjíždíme do přístavu a odtud lodí na ostrov Phi Phi. Příjezd je doprovázen zmatkem při hledání ubytování, kde zjišťujeme, že je hodně kapacit obsazených a v rozumné cenové kategorii se není kde ubytovat. Nakonec končíme v jakési chatce. Je zatuchlá a voda teče jen pozvolna. Zbytek dne trávíme u vody, procházkou do vesnice a navečer výletem na View point - vyhlídkové místo na kopci. K večeři si dáváme výborný steak z mečouna.
Den 12. S malou loďkou podnikáme výlet kolem ostrovů Phi Phi Leh a Phi Phi Don, šnorchlujeme se. Ve vodě jsou korály, hrůza rybek a viděl jsem i murénu a mořského hada. Na večer si dáváme výšlap na View point (západ slunce) a zbytek večera trávíme touláním po vesnici a po pobřeží.
Den 13. Den trávíme na pláži kolem resortu. Večeře jako obvykle někde ve vesnici.
Den 14. - 7.2. Na celý den jdeme na druhou stranu ostrova. cesta vede na View point a pak džunglí. Na druhé straně nás čeká prázdná pláž (Rantee) a hlavně velké množství korálů, zév a rybek na dosah v moři. Na pláži nikdo není, u pláže je rozeseto jenom několik chatrčí. K večeři si dáváme naše oblíbené "rizoto" (skutečný název je spíše osmažené vepřové/kuřecí/krevety s rýží). Z česka přichází zpráva, že Janiné spolužačce Martině se narodila holčička Sára.
Den 15. Opět putujeme na druhou stranu ostrova, kde trávíme celý den opalováním, koupáním a šnorchlováním. Večer jdeme do vesnice na tradiční masáž.
Den 16. Poslední celý den na Phi Phi. Jdeme zase na druhou stranu ostrova. Večeříme ve vesnici. Chystáme se na odjezd.
Den 17. Někdy asi po obědě odplouváme z ostrova lodí na pevninu. V tento okamžik se loučíme s koupáním v moři a čeká nás už jenom návštěva hlavního města Bangkoku. Na pevnině kupujeme lístek na autokar a vyrážíme už pozdě odpoledne na cestu. Myslím, že hned ve městě si všímám, že autobus nejede, jak by měl - prokluzuje mu spojka. Řidič je nucen po snad hodině jízdy zastavit. U cesty v prachu se snaží s místními o identifikaci závady a rozpojení motoru a převodovky. Kupodivu se jim to povedlo. I tak nemají náhradní díly, takže někdy po půlnoci konečně dorazil náhradní autobus.
Den 18. Den začíná cestou v náhradním autobusu. Mám odtud několik vzpomínek, hlavně na pár tlustých američanů, kteří se nedokázali vměstnat na sedadla za nás do 2. řady a skupinku mladých Izraelců, kteří po té, co seděli v prachu u cesty (ne poprašek, ale několik centimetrů hliněného jemného prachu) si bez očištění sedali do autobusu. Do hlavního města přijíždíme po hodně dlouhé cestě někdy odpoledne a ubytováváme se v hotelu. Po důkladné očistě se vydáváme na prohlídku okolí.
Den 19. Poslední den v Thajsku jsme strávili prohlídkou Královského paláce a chrámů v Bangkoku. Ještě jsme si nakoupili nějaké suvenýry a kolem 22. jsme už na mezinárodním letišti. Letadlo nám letí půl hodiny před půlnocí.
Den 20. Myslím že kolem 6. ráno našeho času jsme už na letišti v Paříži a čekáme na letadlo do Vídně, které letí v 9:40. Je tu šílená nuda. Vše působí neudržovaně. Odpoledne jsme už doma.

Několik fotek z Thajska (Skenováno z fotek, některé fotky z digitálu o rok později)

bakgkok_letiste.jpg ( 800x600, 90,4 kB )  samui_letiste.jpg ( 800x600, 123,4 kB )  samui_chatka.jpg ( 800x600, 136,8 kB )
Bangkok
prostory pro cestující na vnitrostátních letech.
Vítá nás letiště na Koh Samui. Domek vlevo, naše bydlení v Palm point village.
 samui_terasa.jpg ( 800x600, 185,6 kB )  samui_vodopad1.jpg ( 552x776, 173,8 kB )  samui_vodopad2.jpg ( 800x600, 172,7 kB )
Pohled z terasy domku na Koh Samoi. Jeden z vodopádů, na ostrově Koh Samoi. Koh Samoi - další vodopád.
 naton1.jpg ( 984x688, 166,9 kB )  naton2.jpg ( 681x982, 116,0 kB )  kureci_ostrov.jpg ( 987x690, 143,4 kB )
Tržiště v Natonu. Jana jí smažené kalamáry v Natonu. "Kuřecí ostrov" kousek od Krabi.
 lanta_domek.jpg ( 800x550, 150,2 kB )  lanta_restaurace.jpg ( 989x692, 129,4 kB )  emerald_cave.jpg ( 986x688, 112,8 kB )
Naše 2 chatky na Lantě. Lanta - restaurace v resortu. Šnorchlování - výlet z Lanty.
 phiphi_z_view.jpg ( 1726x500, 80,1 kB )
Pohled na Koh Phi Phi z "View pointu"
Přes celou úzkou část pevniny, která spojuje 2 vyvýšené části ostrova, se převalila vlna tsunami (2004).
 phiphi_plaz.jpg ( 800x600, 81,7 kB )  snorchlovani_phiphi.jpg ( 800x556, 112,4 kB )  rantee.jpg ( 800x600, 83,0 kB )
Koh Phi Phi - Pláž na naší straně ostrova. Šnorchlování při výletu lodí kolem Phi Phi Le. Pláž Rantee na druhé straně Phi Phi.
 phiphi_ryba.jpg ( 555x800, 105,1 kB )  phiphi_vecere.jpg ( 800x608, 99,9 kB )  kral_palac.jpg ( 796x554, 109,1 kB )
Plachetník, který skončí na stolech hostů
v restauraci na Phi Phi.
Večeříme v restauraci - Phi Phi. Královský palác - Bangkok.